Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zo schattig

• shereen

Op 23 april zagen mijn vriendin anita en ik een nest met eieren het waren wel eieren die een beetje te laat waren want er waren al twee gezinnen.Een gezin van 6 babyeendjes en een gezin van 5 babyeendjes.En het was echt zo schattig om te zien hoe de babyeendjes elkaar achtervolgden.

groetjes shereen en anita.

• Jacqueline

Hoi Shereen en Anita,

Ook ik vind n moeder met een club babyeendjes meer dan schattig. Ik noem een babyeend een “pijltje”. Ik woon in de omgeving van Delft (Zuid-Holland) en ben benieuwd of jij of andere mensen ooit van die benaming hebben gehoord.

Beste groet,

Jacqueline

• Marina

Jacqueline schreef:

>

> Hoi Shereen en Anita,

>

> Ook ik vind n moeder met een club babyeendjes meer dan

> schattig. Ik noem een babyeend een “pijltje”. Ik woon in de

> omgeving van Delft (Zuid-Holland) en ben benieuwd of jij of

> andere mensen ooit van die benaming hebben gehoord.

>

> Beste groet,

> Jacqueline

Hallo Jaqueline,

Ook ik weet niet beter of een jong eendje heet een pijltje, maar een heleboel mensen die ik ken had er nog nooit van gehoord.

Vandaar dat ik meestal maar gewoon baby eendje zeg :-)

Groetjes Marina

• Carel

Dat zal wel boeruh taaltje zijn ofzo ;-) Ik ken het ook niet. De officiele benaming van een eendenkuiken is een pul(letje), maar ik zeg meestal eendenkuiken.

• Gitta Hekman

Hey Carel,

'jij weet zo te zien veel van eenden kan jij me vertellen hoelang een eendenkuiken zonder warmte kan want mijn oma had er gister een gevonden en ik heb het die dag erop mee naar huis genomen en verwarmd onder een gele lamp maar we weten niet hoelang het er al lacht maar toen ik zachtjes schudde voelde ik wel dat er iets inzat maar kan het nog in leven zijn??

Groetjews

• Gitta Hekman

ik bedoel een eendenei

• Carel

Gitta Hekman schreef:

>

> ik bedoel een eendenei

Hoi Gitta, een eendenei kan je maximaal een dag onbebroed houden, alleen het heeft niet veel nut het onder een gele lamp te leggen. Je hebt echt een broedmachine nodig!! Het ei zal inmiddels wel gekookt zijn… verwacht dus maar niet dat er nog iets uitkomt.. je weet natuurlijk ook niet hoelang het ei al lag..