Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ontsnapte eend

• Arie

Hoi,

ik heb rwee ring taling (eendjes) gekocht voor achter in de tuin bij de vijver, nu zitten ze super stil, behalve als ik er niet ben. Nu is er toch eentje ontsnapt, nu heb ik aan twee kanten schutting tot op de grond en aan de achterzijde coniferen met gaas. Kunnen eenden bv in de confieer klimmen en over het gaas springen. Ik heb de overgebleven maar zolang in de kippenren gestopttot ik een oplossing hebt.

Alle ideeen zijn welkom.

Arie

• Ali

Als het kleine eendjes zijn kunnen ze makkelijk door gaas heen. Alleen door mm gaas kunnen ze zich niet doorheen friemelen .misschien was het gaas iets te groot.

Succes!

• Arie

Het gaas was 15mm, en de eenden toch algauw 20cmlang

• Ali

Dan snap ik ook niet zo hoe ze ontsnapt zijn, misschien zijn ze er wel overheen gevlogen?

• Carel

Ali schreef:

>

> Dan snap ik ook niet zo hoe ze ontsnapt zijn, misschien zijn

> ze er wel overheen gevlogen?

Haha, dat zal wel niet als je vliegende roodschoudertalingen aanschaft zou ik deze sowieso nooit in een niet-overdekte ren laten zitten! Die vliegen dus gelijk weg!

Maar heb je misschien al gedacht aan roofdieren? Het zijn immers kleine eendjes en een rat of bunzing pakt makkelijk zo'n beestje!!