Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe verzorg ik een klein eendje?

  • Tessa

    Net hebben we een klein eendje gered uit de bek van een kat.

    Hij heeft wel een gaatje in zijn bek, maar hij maakte wel een frisse indruk.

    Ik heb geprobeerd om hem terug te zetten bij zijn ouders, hij zwom ongeveer 30 meter mee maar het ging steeds moeizamer. Zijn ene pootje zwemt niet heel goed, en opeens was de groep wel heel ver weg. Toen heb ik hem weer uit het water gevist want ik kon het niet aanzien.

    Maar wat moet ik hem nu voeren? Hij wil niets eten nu, misschien van de schrik.

    Ik las dat je hem kuikenvoer en brood kunt geven, maar hoe moet zo'n eendje dan per dag eten?

    Andere tips zijn ook van harte welkom!

  • dominique

    hallo

    Waar ik stage loop hebben we ook jonge eendjes gehad en die hebben wij kippenvoer gegeven gemengd met water zodat het een papje wordt. Maar brood zou ik nu nog niet geven tenzij het eendje het goed weg kan krijgen. En je kunt altijd kijken als dierenwinkels b.v. andere voeders hebben voor jonge eendjes of voer wat je kan mengen.

    Dominique

  • Marina

    Wij hebben ook een jong eendje groot gebracht en wij hebben hem universeel voer gegeven gemengd met water en wat fijne beschuit. Daarnaast krijgt hij nu hij ouder is ook gewoon groenten en insekten zoals meelwormen.

    Groetjes Marina

  • Tessa

    Bedankt voor de informatie.

    Maar moet ik hem 's nachts ook voeren? Of eten ze niet meer als de zon weg is?

    Het universele voer gemend met water en wat geweekt brood eet hij op. (Ze hadden geen kuiken of kippenvoer bij de dierenwinkel).

    In hoeveel weken ongeveer word een baby eend eigelijk een grote eend?

    Groetjes Tessa

  • marielle

    hier moest ik mijn wees eendjes altijd wel Voeren s'nachts.

    en goed warm houden is erg belangrijk

  • Carel

    Na twee maanden zijn ze al behoorlijk uitgegroeid, ze zien er dan bijna uit als volwassen eenden, het duurt dan nog even voordat ze kunnen vliegen, dit gebeurt bij de eerst komende rui (einde zomer) en dan krijgen ze ook hun volwassen verenkleed.

  • Claire

    Haaai

    Ik heb een vraagje ik heb een baby eend gevonden tussen het riet ik heb gekeeken 1 uur lang toen verdronkt die bijna ik was net optijd om de baby eend het water(in een maas bij booten en hooge golven) uit te halen.

    Maar ik zou niet weeten hoe je hem moet verzorgen en wat voor eten hij kan zwemen lopen

    Alle tips zijn welkom!

    x

  • Frans

    Op de volgende site kun je alles vinden wat je nodig hebt om een kuiken groot te brengen;

    Eendengrootbrengen

    Die link staat ook op de eendenstartpagina.

    Succes

    Frans

  • sjoerd

    ik heb een klein eendje en die wilt niet eten wat moet ik doen?