Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vrijheid voor onze eend.

• Marina

Hallo Allemaal.

Ik heb een vraagje met betrekking tot onze eend. Mijn zoon kwam een aantal weken geleden met een klein eendje thuis die waarschijnlijk ergens een klap had opgelopen. Wij hebben hem nu in huis en verzorgen hem zo goed als het kan.

Hij loopt overdag in onze voliere en s'avonds loopt hij hier in huis en als wij naar bed gaan dan doen we hem in een hele grote konijnenhok.

Nu is mijn vraag wanneer wij hem het beste zijn vrijheid terug kunnen geven en of het uberhaupt mogelijk is om hem weer in de natuur terug te plaatsen.

Hij begint nu wat veertjes aan de staart te krijgen en probeert ook af en toe om te “vliegen”. Hij staat dan te springen en slaat met zijn hele kleine vleugeltjes en gaat dan als een gek rennen, echt een grappig gezicht.

Aangezien wij geen vijver hebben of een grote achtertuin is het geen optie om de eend te houden helaas. Wie o wie kan mij verder helpen met antwoorden hierop.

Wij vinden het belangrijk dat de eend gelukkig is en willen niet dat hij door onze beslissingen slecht terecht komt.

Groetjes Marina

• Carel

Deze eend kan je makkelijk terugplaatsen in de natuur. Ik zou wachten totdat ie wat meer vliegvlug is (imv roofdieren) en dan kan je ze praktisch overal wegzetten, als het maar in de buurt van water is. Bij jou in de buurt zullen er vast wel vijvers of sloten zijn (en misschien ook nog wel met andere eenden) waar je hem of haar gerust weg kan zetten. Succes!

• m

het beste kunje de eend denk ik in een parkvijver zetten, want daar wordt ie nog af en toe bijgevoerd

• Mark

Hoi,

Even ene vragaje is het een mannetjeseend of een vrouwtjeseend?

Ik zoek namelijk dringend een vrouwtjeseend, omdat wij een eenzame mannetjeseend thuis hebben?m schreef:

• Marina

Hallo Mark,

Het is een vrouwtje en ze is redelijk tam.

Ze loopt niet weg voor katten en kinderen omdat ze dat hier is gewend.

Laat maar horen wat je precies wil

Groetjes Marina

• Mark

Mag ik vragen in welke provincie u woont?

• Marina

Hoi Mark,

Ik woon in brabant, in welke provincie woon jij?

Groetjes Marina

• Marina

Gemert om precies te zijn

• Mark

Hoi,

Ik woon ook in Brabant, in Dongen om precies te zijn.

Dat ligt dus wel een eindje uit de buurt, en omdat het voor de verjaardag van mijn moeder is(die vrouwtjeseend), heb ik eigenlijk weinig vervoermidellen.

Heeft u misschien nog een idee?

• Marina

Hoi Mark.

Tja dat wordt een probleem want wij komen nooit die kant op. Het ligt niet echt op onze route als we ergens naar toe gaan. Misschien moet je dan maar proberen verder te kijken wat dichter bij je in de buurt.

Groetjes Marina