Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

moeder weg

• Anne

Bij mij in de voortuin heeft een moedereend circa 12 eieren gelegd. Nu is ze al bijna een week niet meer terug geweest. Hoe groot is de kans dat zij nog terug komt en hoe groot is de kans dat de eieren uitkomen als ik de eieren in de broedmachine leg?

• Klaas

Een wilde eend legt circa 10 a 15 eieren per broedsel. Pas als alle eieren gelegd zijn begint ze met broeden. Hou goed in de gaten of er nog eieren bij komen, en als je ziet dat de eend niet meer terug komt kan je de eieren alsnog in de broedmachine leggen. Eieren blijven nadat ze gelegd zijn nog zo'n 1 a 2 weken vruchtbaar.

• Tim

Bij ons in de afgesloten achtertuin zit een moeder eend netjes op de eieren.

En het probleem is dat ik niet in de gaten heb gehad wanneer de eend is gaan leggen.

Omdat het hier om een afgesloten tuin gaat en wij binnenkort weg gaan!!!! hoe nu verder?en wanneer kunnen wij de kleintjes verwachten?

• Klaas

Wilde eenden leggen zo'n 10 a 15 eieren. Als al de eieren gelegd zijn begint ze met broeden en zal ze ook de hele dag op het nest zitten. Ze komt er dan alleen maar af om te eten etc. Het broeden duurt zo'n 28 a 30 dagen.

Groeten, Klaas