Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eend als huisdier

• marieken

is het mogelijk om een eend als huisdier te houden? Zo ja, wat voor verzorging heeft hij dan nodig? Hopelijk kan iemand mijn helpen!

• corrine

Ja je kan een eend als huisdier houden, wat voor soort wil je aanschaffen??? Informeer bij de fokker naar de mogelijkheden, want iedere eend heeft een andere verzorging nodig. Ik heb een amerikaanse pekingeend en die ik heel tam en dartelt vrolijk door onze tuin heen, hij kan niet vliegen want daar is ie te zwaar voor. Verder is heel gelukkig met zijn vijvertje. Ik geef hem volledig voer voor watervogels, te halen bij een goede diervoeder, ik geef hem daarbij ook wel eens wat gemengd graan. En andijvie, een gekookt eiwit, af en toe wat komkommer of sla en bruin brood vind ie heerlijk. Iedere eend heeft overigens zijn eigen voorkeur voor eten. Die van mij is bijvoorbeeld gek op gekookte volkoren macaroni en tarly, ik geef hem dus altijd die watervogelkorrels, gemengd met wat graan en macaroni of tarly.

Mail me gerust als je meer wilt weten.