Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eendje

• petrie

vanmiddag komen mijn kids met een klein eendje aanlopen ze hadden het midden op de weg gevonden en dr was geen mamma of pappa in de buurt en aangezien het vriest en volgens mij nu niet de tijd voor jonge eendjes is had ik zoiets van wat zielig en we proberen het zelf groot te krijgen dus druk aan het zoeken naar info hoe een klein eendje verzordt moet worden wie kan me helpen met info ???

groeten petrie

• petrie

we hebben het brood gegeven en het is met de kinders mee in bad geweest en dat gaat alemaal goed dus het is verder goed gezond

• Casa del sol

het eendje mag je ook gemengdgraan met water geven , dit vinden eendjes erg lekker.

• petrie

dankjewel heb ondertussen ook navraag gedaan heb gehoord dat het af en toe onder een warmhoudlamp moet maar ik heb het ook vaak in het zakje van mn bloes zodat het warm blijft is het dan nodig om het ook nog onder een lamp te doen en heb in de dierenwinkel hier eendebrokjes gehaald maar hoe vaak per dag mag dat overeet het zich niet als ik het teveel geef ? en het drinkt ook water ik hoorde wel dat het nog erg laat was om een jong eendje te vinden en dat dat de reden zou kunnen zijn geweest dat het aleen gelaten is ?het is een geel met zwart eendje is dit normaal voor eendjes of komen ze dan iets te kort ? ik weet het zijn veel vragen maar tot nu toe heb ik aleen een kakatoe groot gebracht een hond en een kitten

met vriendelijke groet petrie

• Casa del sol

Hoi Petrie,

Als het eendje een warm plekje heeft hoeft hij niet onder de warmtelamp.

Normaal gesproken eten, zwemmen, etc om de 20/30 minuten, nee ze kunnen zich niet overeten, ze eten naar behoefte, je kan het eten dus gewoon laten staan.

Jonge eendjes uit het wild zijn bijna altijd geel met zwart, dit zijn de donsveertjes.

Na ca. 6 a 8 weken krijgen ze veertjes.

Het gele wordt dan wit en het zwarte dons wordt dan zwart of bruin, in iedergaval zal dit zwarte een donkere kleur worden.

Heb je nog meer vragen stel ze dan gerust!

Groetjes Arjan

• Barbara

Hallo,

ik heb een tijdje geleden ook een eendje gekregen van 7 dagen oud.

Ik heb hem een week of 2 binnen onder de warmte lamp gehouden(+- 30 graden)

Dat kan gewoon op een krant of zaagsel. Ik heb speciaal voer gekregen van iemand die ik ken, maar je kunt ook eendenopfokvoer(daar zitten belangrijke voedingsstoffen in) in de dierenwinkel halen,nb kun je ze met meelwormpjes heel tam maken. Dan moet je wel goed opletten dat je geen “vetmestvoer”krijgt.

Verder gaf ik ‘m vaak eten ik de wastafel of bad, voor een eend is dat makkelijker om in het water te eten.Als dat niet kan kun je ook water door z’n eten doen. Later moet de eend echt een vijver hebben, vooral om zich schoon te houden en te kunnen eten.

Veel succes met het eendje, en als u geen tijd, zin of plaats voor het eendje hebt, kunt u mij altijd een mailtje sturen!

Groetjes Barbara (15)

• jolien

petrie schreef:

>

> vanmiddag komen mijn kids met een klein eendje aanlopen ze

> hadden het midden op de weg gevonden en dr was geen mamma of

> pappa in de buurt en aangezien het vriest en volgens mij nu

> niet de tijd voor jonge eendjes is had ik zoiets van wat

> zielig en we proberen het zelf groot te krijgen dus druk aan

> het zoeken naar info hoe een klein eendje verzordt moet

> worden wie kan me helpen met info ???

>

>

> groeten petrie

ik heb thuis 3 eenden waarvan 2 aangekocht toen ze nog heel klein waren. als jullie nog andere dieren hebben zoals een hond of een kat of kippên is het best dat je dat eendje apart zet waar ze er niet aankunnen. zeker met dt weer zorgen voor voldoende warmte met bv een lamp of stro. ben je van plan om het eendje buiten te zetten zorg er dan wel ook voor dat het in een hok zit. OPGELET voor roofvogels want deze vinden jonge eendjes een smakelijk hapje! en ja als het eendje alleen is zorg er dan misschien ook voor dat het gezelschap heeft door een 2de eendje aan te kopen? als voedsel brood met melk erbij en dat pletten en water voor te drinken en zeker dikwijls verversen. als het eendje groter wordt kan het mais krijgen en etensrestjes. succes! p.s. een eend zwemt heeel graag dus als ze groter is mag ze in een poel zwemmen!!!

• Gitta Hekman

hallo,

mijn oma had zatererererdag een ei gevonden (volgens mij een endenei) het was koud en ze heeft het mee naar huis genomen. de volgende dag nam ik het mee naar huis en heb het koude eitje vderwarmd onder een gele lamp. mijn vraag was kan het nog leven?????

gr.