Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eenden overlast

• pascal

hallo,

ik heb een gracht achter mijn huis en daar aan grenzend een groot grasveld(dit voorjaar gezaaid) voor de kinderen om op te spelen.

nu ligt het gras vol met eendenveren,eendenpoep en het bigint zo langzaam op een modderbad te lijken.

ik heb er al eens 46 geteld!!

heb er al aan gedacht om een hekje van ongeveer 50cm lang de gracht te plaatsen,maar heb het gelijk over ruim 100 meter.

zou jammer zijn als het niet helpt.

ik weet ook niet of ze hier overheen vliegen.

wie kan mij een goede raad geven,

groetjes pascal.

• ab

vangen en verkopen of een afscheiding. maar die zo je op z'n minst een meter hoog moeten maken want anders is er vast wel een eend die er wel over heen komt. en zogauw een eend het trukje door heeft volgen er meer

• ronald

ik heb hetzelfde probleem. Een stuk of 8 grote eenden bevuilen telkens mijn houten terras over een watertje. Ik word er gek van. Wegjagen helpt niet, want ze komen telkens terug. Hoe kom ik hier vanaf ???

pascal schreef:

>

> hallo,

>

> ik heb een gracht achter mijn huis en daar aan grenzend een

> groot grasveld(dit voorjaar gezaaid) voor de kinderen om op

> te spelen.

> nu ligt het gras vol met eendenveren,eendenpoep en het bigint

> zo langzaam op een modderbad te lijken.

> ik heb er al eens 46 geteld!!

> heb er al aan gedacht om een hekje van ongeveer 50cm lang de

> gracht te plaatsen,maar heb het gelijk over ruim 100 meter.

> zou jammer zijn als het niet helpt.

> ik weet ook niet of ze hier overheen vliegen.

> wie kan mij een goede raad geven,

>

> groetjes pascal.

• corrine

Er van genieten dan maar?? Je geeft ze toch geen brood of ander eten, want dan blijven ze steeds terugkomen. Ik zal het verder niet weten hoe je ze weg kan jagen.

Succes ermee!

• kees

Ik heb hetzelfde probleem, mijn beuren hebben allemaal hortensias of andere houtachtigen dicht begroeide beplanting langs de oever staan, zij hebben geen last ervan, misschien moeten wij dat ook maar doen

• Vosje

Eendenoverlast: weet je wat het probleem tegenwoordig is? Als we ergens last van hebben moet het opgeruimd worden of dood. Of het nu gaat over bomen of dieren. Wat in de weg staat moet opgeruimd.. Ik hoorde gister op het Gelderland journaal dat de gemeente Harderwijk ooit eenden heeft vergast, dit kan je haast niet geloven.

En dan al die agresieve reacties over de eenden begrijpt ik echt niet het zegt natuurlijk veel over hoe die mensen in elkaar zitten. Natuurlijk zullen ze overlast bezorgen maar dan reageer je niet zo.