Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

van eendje tot eend

• anneke

We hebben het gered.

5 week geleden hebben we 4 eenden gevonden moeder was spoorloos.

we hebben ze in een grote kist gestopt met een bureau lamp van 40 watt er boven.

een lage bak gevuld met water om in te zwemmen en te voeren. ze hadden hun eitand nog, kun je nagaan dat ze heel jong waren .in hun zwembadje strooiden we ook opfok meel voor kuikens dat is te weinig want ze hebben ook insecten nodig we vingen vliegen voor ze in geen enkele dieren winkel is eenden voer te koop

ze zijn nu 5 week en aan de opfok nr 2 en zwemmen in een plastic kinderbad omheint met kippen gaas hun eerste zwembad is inmiddels hun voer bak geworden ze beginnen te kwaken en s'morgens zo gauw ze me zien willen ze eten dan gaan ze druk doen. in de toekomst laat ik ze los in de tuin en dan maar zien of ze bij ons blijven of vertrekken.

We hebben eigenlijk heel weinig zelf gedaan, zorgen dat ze het warm hadden ,water en eten de rest ging vanzelf.

anneke.

• corine

hallo,

wat leuk zeg dat het zo goed is gegaan en grappig dat ze zo aan je wennen he, heb zelf twee eenden met de hand groot gebracht, heb ze nu nog steeds trouwens hoor.

succes ermee

groetjes corine

• Antoinette

Hallo Anneke,

Wat goed dat je de eendjes hebt gered, wil je ze niet zelf houden? Dan raad ik je aan ze te kortwieken, dat is heel makkelijk en het hoeft maar aan 1 kant, dan hoef je niet bang te zijn dat ze weg vliegen, wij hebben zelf 2 eenden, 1 muskuseend van 2 jaar en een wilde eend van begin mei dit jaar, de muskuseend heb ik 1 keer gekortwiekt en nu is de vleugel allang weer aangegroeid, maar ze weet niet beter meer en denkt volgens mij dat ze niet meer kan vliegen haha! De kleine eend heb ik vorige week gekortwiekt en vermaakt zich prima bij de grote in de tuin. Ik laat ze niet meer los, want ze zijn de hond gewend en mensen dus ze zijn een heel gemakkelijke prooi. Vorige week heb ik een mooi groot nieuw konijnenhok gekocht, daar gaan ze s'nachts in ivm met eventuele katten en s'ochtends vroeg laten we ze weer los, ze lopen de hele dag te schooien in de tuin en bij de vijver en ik heb speciaal eendenvoer voor ze, daar roer ik dan opfokvoer doorheen omdat ze dat gewoon heel lekker vinden, en ze komen om de haverklap naar de keuken om een boterham te bietsen, ik zou ze voor geen goud meer kwijt willen, wij zijn gek op ze!