Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jong eendje

• Charissa

Hallo,

Ik heb 2 vragen, die hopelijk iemand kan beantwoorden,nl.

Is er iemand die positieve/negatieve ervaringen heeft gehad met het grootbrengen van een eend, die je later terug hebt gezet in de ‘natuur’? En de volgende vraag (erg dom waarschijnlijk) Kun je een eend zindelijk maken?? Ik heb gehoord dat ze zo erg veel poepen.

Alvast bedankt,

Groet, Charissa

• Alja

Hoi Charissa,

Een eend groot brengen en weer de natuur in zetten zal goed kunnen gaan.

Een eend zindelijk krijgen lukt je nooit en te nimmer.

Ze poepen inderdaad erg veel en het is vaak ook erg dun.

Groetjes Alja

• corrine

Inderdaad ik heb ook al regelmatig een eend groot gebracht en weer in de natuur uitgezet, even wennen moet de eend aan de andere eenden en andersom, maar het gaat goed!

Een eend zindelijk krijgen: NO WAY!!! Lukt je niet!

Corrine

• Barbara

Hoi,

ik heb laatst ook een eendje grootgebracht, hij heeft maar 1 1/2 vleugel, dus hij woont nog steeds bij ons.

Een eend grootbrengen is wel een klus, want eenden willen erg veel aandacht, en als je ze te lang alleen laat worden ze erg somber.

Het is echter wel heel erg leuk, maar of je ‘m kan terug zetten in het wild is nog maar de vraag, omdat eendan erg aanhankelijk worden. Ik heb nog wat praktische info, dan moet je even kijken bij het bericht ’“eendje petrie 21-11-2004 18:38” Daar heb ik wat praktische info neergezet.