Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tamme eend?

• Patricia

Ik ben een eorme dierenvriend en denk er al een tijd aan om een eend in“ huis” te nemen.

Hoe ik dit voor me zie?;

Mijn tuin(tje) is kan aan de achterzijde open waardoor de eend naar de sloot kan lopen die ook onder mijn tuin doorloopt. Hiervandaan kan hij alle kanten op de wijde wereld in. Natuurlijk is het dan de bedoeling dat de eend wel weer terug onze tuin in komt. Heeftiemand hier ervaring mee?….zou dit mogelijk zijn en heel belangrijk zou de eend dit ook leuk vinden?

Wat zou een goed ras hiervoor kunnen zijn?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen….

groet Patricia

• corine

hoi,

dat zou wel kunnen maar danz ou ik er twee nemen en van kleins af aan nemen zodat ze goed tam zijn.

ik heb zelf ook zes eenden (en twee nestjes ervan) en dat zijn erg grote eenden, dan heb je ook minder de kans dat ze weglopen of gepakt worden omdat ze ze groot zijn. ze blijven best goed in de buurt, ze zijn groot en zwaar en ze zijn vrij rustig.

gr. corine

• birger proost

het aller beste is een gans denk ik voor dit soort dingens omdat een gans als je ze uit broed of vanaf heel jong hebt jou als baasje ziet en je er zelfs op straat me kunt wandelen en ze volgt en als je ze aan je gefluit gewoon maakt komen ze zelfs van zelf naar je toe en ganzen worden bijna nooit gepakt door andere mensen omdat deeze zich heus kunnen verweeren en vossen pakken meestal eerder eenden en kipen en later pas ganzen omdat deze sterker zijn ;) corine schreef:

• Jocelyn de Kwant

Halklo,

Ik ben op zoek naar een man tussen de 25 en 35 die in het bezit in van een gans, kennen jullie misschien iemand? (jij Birger?) Het is voor het artikel in Flair ‘mannen en hun huisdier’. Alle hulp is welkom? Als je iemand kent die geinteresseerd is, dan kan diegene een mailte naar mij sturen (met foto).

Thanks!

Jocelyn de Kwant