Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Borka's vet

• Michelle

Hallo iedereen,

Wij hebben sinds zondag een klein eendenkuiken in huis die we Borka noemen. We hebben hem (of haar?) op Loostrecht gevonden waar hij alleen langs de kant van de weg zat. We hebben hem nog bij een moedereend met jong gezet maar die probeerde hem te verdrinken dus toen hebben we hem meegenomen. Hij is erg klein en krijgt een kruik, is wel erg levendig en eet veel beschuit en kroos.

Nu heb ik een vraag, ik heb het idee dat zijn vetlaag verdwijnt. Wat moet ik daar aan doen?

Ooit moet hij toch terug de natuur in en moet hij zwemmen, moet ik ander voer geven of komt het vanzelf? Wie heeft antwoorden?

Wat is de juiste leeftijd om Borka terug te zetten? (ik schat dat hij nu tussen de 1 en 2 weken is)

Als iemand er wat over weet wilt u dat dan mailen? Alvast bedankt!

(ook van ons kleine lieve mooie Borka)

Michelle

• nikki

je moet hem nu wel laten zwemmen,en als hij dan op het droge is gaat hij zich poetsen,hij heeft een vetklier boven zijn staart,en zo wordt hij op den duur waterdicht,laat je een jong eendje niet zwemmen,krijgt hij geen vetlaag en kan hij verdrinken,ook moet hij wel zelf uit het water kunnen,anders verdrinkt hij alsnog.

Ik geef ook wel voer voor kuikens,daar zitten zoetwatergarnaaltjes in,vinden ze lekker.

succes