Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

informatie gevraagt

  • koen

    hallo ik ben 12 jaar en ik wil graag een tamme eend in de tuin los laten lopen, maar ik heb nog geen eend weet u mischien waar ik zo'n kan kopen en wat ze eten en of het wel kan wat ik wil? bel me dan tel.01-5224284 of mail naar koenzeelenberg@hotmail.com

  • K. Angora Kleinveeclub BruggeB

    Het beste zou zijn dat je een bezoek brengt aan een show of tentoonstelling in je buurt.

    Daar koop je een raszuiver dier(en) die je dan gewoon op je tuin loslaat.

    Als die tuin groot genoeg is kun je grotere exemplaren houden.

    Voor de eerste maal raad ik je de Hollandse kwaker aan.

    Deze zijn verkrijgbaar in verschillende kleurslagen en zijn vrijwel tam.

    Een kleine afrastering is dan ook voldoende.

    Een plaatsje om te schuilen, ongeveer 30 cm boven de grond met een loopplankje er naar toe.

    Speciale EENDENvoeding kun je bij jou in de zaak wel vinden.

    Als er nog vragen zijn…

  • Shannon

    hoi ik ben shannon. ik ben 8 jaar. ik moet een spreekbeurt houden over eenden.

    ik heb zoveel vragen, maar weet het antwoord niet.

    wie kan mij helpen!! DIT ZIJN MIJN VRAGEN.

    hoe maken eenden baby's?

    kunnen eenden ademen onder water?

    waarom blijven zij drijven?

    hebben eenden het niet koud?

    wat eten eenden allemaal?

    hoe plassen de eenden?

    hoe zie je het verschil tussen een meisjes of jongenseend?

    hoe lang ddurt het tot een ei uitkomt?

  • erik

    www.scholieren.com

    Zoek vervolgens in “werkstukken” op het woord “eend”

    Je vind er 3 werkstukken.

    Erik

  • Jeroen

    Hoi Shannon… Ik kan het je nog wat makkelijker maken… Ik beantwoord gewoon je vragen.

    hoe maken eenden baby's? Tja… dat is meteen een moeilijke… Het gaat eigenlijk net als bij mensen, alleen komt er na een aantal manden geen kant en klare baby, maar een ei.. Uit dit ei komt het uiteindelijke eendje..

    kunnen eenden ademen onder water? Nee… ze houden hun adem in, totdat ze weer boven zijn.

    waarom blijven zij drijven? Ze hebben een kliertje, net boven hun staart.. hieruit komt een soort vet waarmee ze hun veren insmeren. Zo kunnen ze drijven op het water.

    hebben eenden het niet koud? Nee.. hun veren zijn hol waarin lucht zit. Door dit dikke verenpak blijven ze lekker warm. Wel moeten ze bij vorst hun pootjes in het water houden, omda deze anders kunnen bevriezen… (au!)

    wat eten eenden allemaal? Veel groenvoer (gras, kroos) maar ook zaden. Natuurlijk brood en af en toe een larfje (babymug)

    hoe plassen de eenden? Als ze poepen (ahum) dan zit hier meteen hun plas bij, handig hé?!

    hoe zie je het verschil tussen een meisjes of jongenseend? Naast de kleuren (jongens zijn vaak mooier dan de meisjes) hebben mannetjes vaak en paar krulveren net boven hun staart.. hieraan kan je altijd zien dat het om een jongen (woerd, zo heet een jongenseend eigenlijk) gaat.

    hoe lang ddurt het tot een ei uitkomt? Bij de meeste eenden duurt dat ongeveer 20 tot 25 dagen.

    Ik hoop dat je er iets mee kunt.

    Succes op school!

    Groetjes, Jeroen