Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pekingeend

  • Roel

    hallo,

    sinds gister heb ik in mijn broedmachine 10 eieren liggen van pekingeenden.

    heeft iemand toevallig tips over sites of boeken met info over deze eenden, ook over de verzorging enz.

    en in mijn broedmachine liggen ook 10 eieren van een andere eenden soort, maar de man waar ik de eieren van heb wist de naam van het ras niet, het moeten grote bruine eenden worden, en de eieren zijn groen, en niet zo groot(vergeleken met die van de pekingeend), net zo groot als een gemiddeld kippenei.

    heeft een van jullie toevallig een idee welk ras het kan zijn??

    alvast bedankt,

    de groeten van Roel

  • Alja

    Roel,

    Is het niet een beetje erg dom om eieren van pekingeenden uit te broeden terwijl je nog niks weet over de verzorging enzo………. dom dom domme Roel.

    Ook eieren uitbroeden en niet weten wat er uit komt???? dom dom domme Roel

    Ik heb hier geen goed woord voor over, je moet je schamen Roel!!!

  • Roel

    hoi alja,

    wat is dit nou weer voor onzin??!!waar moet ik me voor schamen??(sorry hoor).

    over de algemene verzorging van eenden heb ik wel degelijk verstand, maar t gaat meer om de speciale dingen waar je bij deze soort op moet letten, en over het uitbroeden van een “onbekende”eenden soort, waarom is dat nou weer stom??

    wat maakt mij t nou uit wat hier rond waggelt t is toch gewoon gezellig die eendjes :-s

    de groeten van Roel

    (die hoopt op een serieus bericht waar hij wel wat aan heeft)

  • Astrid

    Hallo Roel,

    Zijn de eieren al uitgekomen?

    Wat zijn pekingeenden? Hoe zien die eruit. Ik heb namelijk ook eenden en ik noemde ze pekingeenden maar het zijn muskuseenden. Dus mochten het muskuseenden zijn dan kan ik je wel iets vertellen.

    Groeten Astrid

  • johan

    Pekingeenden heb je in 2 verschillende types:

    http://www.nhdb.nl/watervogels/Peking%20eend%20amerikaanse.htm

    http://www.nhdb.nl/watervogels/Peking%20eend%20duitse.htm

    Johan

  • Roel

    hallo,

    van de eieren van de pekingeenden bleek helaas niets bevrucht te zijn.

    van de andere eieren die ik in had gelegd zijn er 3 uitgekomen, er zit van alles wat tussen:

    een indische loopeend

    een pommerse eend

    en een witte eend(welk ras dat is weet ik niet)

    het gaat heel goed met ze, en komen vrolijk naar je toe gewaggelt als je het hok in komt.

    de groeten van Roel