Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

huisvesting

  • Anna Hasidi

    Sinds kort heb ik twee kleine eendjes . Iemand anders had ze aangeschaft en wilde ze naast de weg dumpen toen hij zich realiseerde dat hij ze niet meer wilde hebben . Nu heb ik twee eenden en ik weet niet eens hoe je ze moet huisvesten !

    Ik heb al wel het juiste voedsel voor ze gevonden .

    Ik wil een vijver maken , maar weet niet hoe ik dat moet doen . Moet er bijvoorbeeld een filter in , kun je er planten in doen ? Vernielen eenden een grasveld ? Hoe groot moet de plaats zijn waar we ze zullen onderbrengen ?

    Ik woon niet in Nederland , maar in Israel .

    Wie kan mij vertellen waar ik vooral op moet letten i.v.m. de huisvesting ?!

    Anna .

  • Frans de Lange

    Anna,

    Als beroepsmatig eendenhouder kan ik je alles vertellen over het eendenhouden. Voedsel is heel belangrijk, goed drinkwater nog belangrijker. Een vijver heeft als nadeel dat de waterkwaliteit niet altijd optimaal is zeker onder warme omstandigheden. Iedere dag een bakje vers drinkwater is beter. Af en toe iets meer om lekker te kunnen wassen is ook heerlijk maar pas op dat ze er wel weer zelf uitkunnen want ook kuikentjes kunnen verdrinken. Om je verder te adviseren moet ik eerst meer weten van de eendjes ras etc. misschien kun je een foto sturen dan zie ik het wel. Ik beschik over een uitgebreide verzameling eendenboeken dus ik verwacht de meeste vragen wel te kunnen beantwoorden.

    Met vriendelijke groet,

    Frans de Lange