Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tips gevraagd ivm een lekke wilde eend

  • Anita

    Hallo mensen,

    Afgelopen zaterdag liep ik met de hond en tegen de bestruiking aan zat een eend,drijfnat en rillend van de kou.Ik heb hem gelijk meegenomen natuurlijk want een eend hoort niet nat te zijn tenslotte.

    In de badkamer gezet in stro om te drogen,omdat ik kippen en een eend heb gelukkig genoeg voer in huis en daar maakte ie dankbaar gebruik van.Tips opgezocht waarom hij zo nat kan zijn,duidelijk werkt zijn vetklier niet of niet goed tenslotte.

    Masseren werd er veel gezegd,heb nog met de vogelopvang gebeld zeiden dat ook.Ontstoken lijkt mij niet aan de hand want hij poept normaal.zover ik gelezen heb zou dat een kenmerk moeten zijn bij een ontsteking.Blijft verstopping over???masseer dus regelmatig,inmiddels is ie verhuisd naar het hok,buiten durf ik niet aan ivm de regen………..ik hem hem 2 keer nu in leidingwater in ons bad gehad en kijken wat ie daarna dan zou doen………..poetsen poetsen poetsen maar het rare is hij slaat de stuitklier daarmee over,dus hij vet zichzelf niet in en blijft uren drijfnat,dus ik sla het bad morgen eerst over want anders zijn we steeds terug bij af met hem.Ik zeg steeds hij maar het is een hele grote zij,of een hij in vrouwtjes kleuren?echt een joekel is het.

    Wat kan ik hier nou aan doen,zo kan hij niet terug naar de sloot,iemand hier ervaring mee?Alvast bedankt!

  • Anita

    wat jammer,helemaal geen tips of reactie's.inmiddels weken verder en vele middeltjes en zalfjes verder,gemasseerd noem maar op maar geen resultaat.

    enige wat ik erover lees als niks helpt is operatief………maar hopen dat ze dat bij de vogelopvang willen laten doen dan,ik weet het niet meer en er is zo weinig over te vinden.