Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eend als huisdier?

  • Ela

    Bovenstaande reakties zijn allemaal waar! Weet waar je aan begint voordat je een eend in huis haalt!

    Sinds ruim 4 jaar heb ik een Muskuseend die de eerste maanden van zijn leven bij ons in huis heeft geleefd. De eerste maanden omdat het winter werd en vervolgens brak de vogelgriep uit. De rollen keukenpapier en schoonmaakmiddelen had ik in grootverpakkingen in huis en de tapijten lagen op zolder. Nu leeft onze Makker grotendeels in de achtertuin en hij slaapt onder de veranda in een afgeschermd deel. Het is een oergezellig dier en met hem hebben we nog meer dan met de honden en de katten die we in het verleden hadden. Ik wil hem voor geen goud kwijt en hoop dat hij nog 20 jaar leeft, maar als hij dood gaat nemen we nooit meer een eend!!! We raden het iedereen af niet alleen vanwege de snelle stofwisseling met alle gevolgen vandien, maar de eend wordt zo tam dat hij zich in de natuur niet meer kan handhaven omdat hij de gevaren van de grote boze dierenwereld niet heeft geleerd van jongs afaan.

    Ria verwijst terug naar 2007 en eerder. Leuk en goed om die verhalen te lezen en vooral de nadelen niet over het hoofd te zien!

    Groet, Ela

  • Jan J.

    Een Eendenei gevonden in deze tijd van het jaar is doorgaans niet bevrucht of door de afkoeling niet meer levensvatbaar. Voor een eendenei zonder moederdier heb je een broedmachine nodig om het uit te broeden. Dat duurt 28 dagen. De behandeling van het ei met betrekking tot luchtvochtigheid en periodiek koelen luistert heel nauw.

    Kortom het heeft geen zin en kan alleen maar tot een teleurstelling leiden. Ik raad je aan het weg te gooien.

  • Ria

    Inderdaad, laat ik dat voorop stellen: Als je kan kiezen: NEEM NOOIT EEN EEND ALS HUISDIER hoe leuk, lief en afhankelijk zo'n diertje ook is.

    Echt, een eend is beter af tussen soortgenoten in een natuurlijke omgeving.

    groet

    Ria

  • kattenliefhebber

    Als je een eentje een tijdje in huis hebt gehad, en je wilt hem meer bewegingsvrijheid geven en laat hem dus naar je tuin verhuizen.

    Vliegt hij dan niet weg???????

  • marielle

    Dat kan..

    Heb zelf vroeger een jong eendje opgevoed en die vloog zelf zo weg vanaf het balkon.

    Heb uren lopen zoeken en uiteindelijk gevonden in een sloot, ze kwam direct toen ze me zag en liep zo terug naar huis 2 dagen later deed ze hetzelfde, kon haar niet meer vinden tot een aantal dagen later.

    Ze is lekker daar gebleven met haar soortgenoten.

  • Whitney

    hallo….

    Ik heb sinds april 2009 een Eend in de tuin:)

    Ik heb hem natuurlijk wel zelf gekocht , hij was toen 8 dagen oud.

    Eigenlijk is dit nog veel te jong om het dan uit het nest te halen , maar hij had helaas geen moeder meer.

    Met een grote konijnenkooi en een warmte lamp is hij groot geworden.

    Toen het warmer werd buiten hebben we hem naar buiten verhuisd , en hij vind het geweldig!!!

    Hij heeft een eigen ren , afgezet met kippengaas , daarin heeft hij een gedeelte zand en gedeelte gras , met een vijver met pomp , en natuurlijk …. een hok met hooi erin!

    want in de winter kan hij zich daar lekker warm in schuilen.

    Het voer koop in gewoon bij boerenbond.daar heb je 2 soorten voer.

    deze doe ik altijd mengen,maar ik geef hem ook de restjes van brood of eventueel sla.

    Hij doet het heel goed en is een echte lieve eend.

    mijn dochtertje is nu 1,5 jaar en ze zijn echt vriendjes(tu)

    Nou zou je een eend aanschaffen , laat hem dan wel buiten leven!

    Succes

  • shir

    wij hebben muskuseenden super leuk om te houden lopen iedere ochten haal ik ze uit hun ren

    en lopen ze met mij door de tuin daar naar voer ik ze gewoon uit de hand

    veel nodig heb je niet alleen een goed ren waar geen marter door heen kan en een bak of kuip met water

    daar hebben ze veel lol mee

    en natuurlijk leuk om te zien hoe ze wassen enz enz

    cc6 met de zoek tocht

  • wimmie

    ik denkt het wel. ze willen ook wel graag naar huis………

  • cynthia

    beste Carin

    ik heb nu al 3jaar Kwakky bij me in huis wonen

    en is hartstikke tam op youtube en dan kwakky intoetsen zie je allerlei

    filmpjes van haar..

    achter af was het beter geweest dat ik een woerd er bij had gedaan ma

    daar ben ik nu te laat mee. ze denk dat ik haaar man ben

    en ze is doods benauwd voor haar soort genoten.

    Ik denk dat ik iets tegek met haar ben en tja ze slaapt bij me in bed en

    oke is niet normaal weet het ma als ik haar in de bens doet blijft ze

    alleen maar schreeuwen net zolang tot ik haar erweer uit haal hoezo verwend he.

    je moet een vijver/zwembad voor de eenden hebben en ze vinden het heerlijk door

    modder te wroeten. je kunt eenden voer bij speciale dierenwinkels kopen.

    en beste eendjes kopen die nog jongzijn en gelewiekt zijn (zodat je nooit bang hoeft

    tezijn dat ze wegvliegen.)

    en je moet uiteraad veel tijd ervoor hebben en met ze praten en bij zitten en aaien zodat

    je ze tam gaat krijgen

    succes met je keuze

    groetjes van cynthia en kwakky

  • Sofie Jansen

    Tuurlijk gaat dat wel, eenden houden. Het zijn favorite huisdieren!

    Wij hebben er zelf thuis Peen, Apollo en Raoel. Ze zitten buiten in een ren, hebben een vijver en een knus groot hok met hooi.

    Ze zijn hardstikke lief en makkelijk, ze kwaken altijd terug als ik iets zeg.

    Ik zou niet zonder die schatjes kunnen.

    Als je er wilt voor gaan, zeker doen.

    P.S. Ik heb wel witte tamme eenden, van de markt, die kunnen niet vliegen. Wilde eenden wel.

    grtjes Sofie