Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eenden opvang

  • Claudia

    Beste mensen,

    Ik heb een vraag.

    2 en half week heb ik een jong eendje gevonden die net een uur uit het ei was. Helaas werd het eendje verstoten door zijn moeder en toen heb ik hem meegenomen naar huis. De vogelopvang in Utrecht kon hem niet opvangen omdat deze gesloten zijn vanwege gebrek aan geld en vrijwilligers en terug zetten kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Het gaat heel erg goed met hem, ik geef hem opfokvoer en hij eet slakjes, kikkervisjes etc. Hij zwemt wel eens vrij en ik haal iedere dag vers slootwater voor hem. Over 5 weken gaan we 4 weken met vakantie en weten nu niet wie hem op zou kunnen vangen, weet jij iemand? Ook zouden we hem met de tijd willen uitzetten. . alleen geen idee wanneer en waar!

    Als je een idee hebt zou ik het graag van je horen.

    Mvg Claudia

  • Alja

    Tegen die tijd dat jij op vakantie gaat zal het eendje oud genoeg zijn om de vrije natuur in te gaan, in een waterrijk gebied natuurrlijk!

    Maar je mag hem ook naar hier brengen :-) (limburg)

  • Kirsten

    Ik heb zelf een aantal jaar geleden ook een klein eendje groot gebracht, en verder hebben wij tamme eenden in de sloot achter ons huis. Ik weet dus veel af van eenden en kan je zeggen dat inderdaad tegen de tijd dat jij op vakantie gaat,dat eendje wel oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Ik raad je aan de eend dan in een sloot in een goedbegroeid gebied uit te zetten waar ook genoeg andere eenden zitten (en als je dat gewoon in de buurt van je huis doet, kan je 'm ook nog soms opzoeken! :)

    Mijn eendje was trouwens echt dol op pissenbedden, misschien dat dat nog een tip is!

    En in het geval je nog twijfelt of je het eendje dan al kan uitzetten, ik wil 'm dan met alle plezier opvangen, woon in Leiden.

    succes!

    Vriendelijke groet, Kirsten

  • Fam. Serrarens

    Heej allemaal,

    Ik en mijn familie hebben jonge eenden gevonden!

    Mijn broer heeft er 4 zien rond rennen in de stal!

    Ze waren heel snel, nu hebben wij er maar 3 gevonden!

    Er loopt nergens een moeder of vader meer rond.

    Wat moeten wij nu met die eenden?

    En wat eten ze percies?

    Mijn vader is dierenarts en die denkt dat ze z'n 2 dagen oud zijn!

    Ze kunnen ook nog lang niet lopen.

    Groetjes ons!

  • veronique

    hallo,

    we hebben een nest met jonge eendjes gevonden, zonder moeder! We willen ze opvangen…wat eten ze en hoe doen we dat? we kunnen ze in onze eigen sloot laten waar we ze hebben gevonden.

    gr. veronique

  • Rkok89

    Goedemiddag!

    Ik heb vanmiddag een eendenei onder onze confiren heg gevonden, het was koud maar ik weet zeker dat het er tot gisteravond nog niet lag! Ik kon geen nest in de buurt vinden, heel raar. moet nog even bij de buren informeren of er aan hun kant een nest zit!

    Nu weet ik wel dat onze buren recent een eenden nest hadden wat is leeggerooft door een exter, wellicht dat dit een ei van de tweede leg is.

    Ik heb geen warmtelamp, en hem het in een theedoek op de verwarming gelegd zodat het nu op lichaams temp. is en die temp. kan ik aardig contstant houden.

    Er zit een klein (van buitenaf-) pik gaatje in, waar heel af en to een miniem straaltje eigeel uit komt. Ik heb er al op geschenen met de maglight: ik zi verschillende grijze vlekken aan de binnen kant, kon zo snel geen rood draadje ontdekken.

    Ik heb er weinig hoop op, maar bestaat r nog een kans dat dit ei ´het overleefd?´En zoja, hoe?

    Alvast vriendelijk bedankt !

  • Ria

    nou, ik denk dat je t ei het beste weg kan gooien….. Jammer!

    t is koud… er komt eigeel uit…. nee, dat wordt niks meer.

    groet

    ria

  • Dick de Deugd

    Beste mensen,

    Hoe kan ik het beste een muskuseend vangen, wat handige tips.

    Mvg, Dick de Deugd

  • nicole hulsman

    hoi claudia, ik lees net je berichtje. ik heb namelijk zelf een verstoten eendje, nu inmiddels 2 jaar, en ben op zoek naar een

    kamaraadje voor duckie, mijn tamme eend, anders is ze zo alleen. ze is helemaal kind in en aan huis, zo gezellig!

    het is mijn 6 de eend die ik heb sinds mijn 13 de jaar. allemaal slachtoffers uit de vijver, de oudste is 15 geworden zelfs!

    ik ben helemaal verslaafd aan eenden, zo schattig! ik las je verhaal en hulproep, ik zou jou willen helpen hoor, breng hem of haar maar bij mij, dan heeft ze t goed en dan blijft ze leekr bij ons. wij hebben een grote tuin en vijver. terugzetten in de natuur is geen optie, ze worden niet geaccepteerd door de andere soortgenoten! echt ik hoop dat je reageert ! dan is onze lieve eend ook niet meer alleen !! ik woon in kaatsheuvel, ons nummer is 0416275978.

    ik wil het heel graag doen en zodoende jouw helpen

  • Rien

    Beste Nicole,

    We zitten met een jonge tamme eend waar we een heel goed adres voor zoeken. Het is een schat van een beest maar we missen thuis de juiste ruimte. Heb jij evt interesse of weet je een goed adres.

    Met vriendelijke groet.

    Rien